عاشقانه ها

A love that is never ending. a love that's deep and true.a love that brings true hapiness. a love . . . a that's a love.i feel

عاشقانه ها

A love that is never ending. a love that's deep and true.a love that brings true hapiness. a love . . . a that's a love.i feel

فروغ فرخزاد

نام : فروغ فرخزاد .

تولد :1313 ه ق

وفات:1345 ه ق

لقب : فروغ

آثار : اشعار دیوان .

 

از فروغ می پرسند (شرح حال) از خودت بگو و او چنین می گوید

من عادت ندارم زیاد حاشیه بروم و حتی تعاریف معمولی را بلد نیستم به همین جهت منظورم را بدون (یچ تشریفاتی بیان می کنم، من در دی ماه 1313 ه.ش در تهران متولد شدم راجع به پدر و مادر و تحصیلاتم بهتر است صحبتی نشود ....

من بیشتر روزهای عمرم را کتابهای سودمند مطالعه کردم. راجع به راهی که در شعر برگزیده ام و اصولا عقیده ام در مورد شعر، باید گفت به نظر من شعر شعله ای از احساس است تنها چیزی است که مرا در هر حال که باشم به دنیای زیبا و رؤیایی می برد.

من عقیده دارم که هر احساسی را بدون هیچ قید و شرطی باید بیان کرد. اصولا برای هنر نمی توان حد و مرزی قائل شد و اگر جز این باشد هنر روح اصلی خود را از دست می دهد.)

فروغ ازدواج می کند و دست کم یک پسر به دنیا می آورد ولی متاسفانه طلاق می گیرد و در سن 32 سالگی در اثر یک حادثه دلخراش در 24 بهمن 1345 ه.ش که در خیابان هدایت تهران واقع شد دفتر زندگی دنیایی اش بسته می شود و دو روز بعد پیکر او را در گورستان ظهیرالدوله (شمیران) بخاک سپردند.

در اشعار فروغ مفاهیم سمبلیک و نکته های علمی در هم آمیخته شده و فضای شعر او پر از احساسات و صداقت است

فروغ به دنبال کلمات تازه ای بود که در اشعار سنتی دیگر شاعران دیده نمی شد. این سعی او در بکار بردن کلمات نو، در اشعارش بوضوح دیده می شد. او می گوید: بزرگترین آرزوی من این است که یک هنرمند واقعی باشم و سعی می کنم به این آرزو برسم و مردم ارزش واقعی هنر را بیشتر درک کنند و روشن بشوند و به تحریک زاهد نماها تسلیم نشوند و به آنها اجازه ندهند در کارهایی که صلاحیت ندارند قضاوت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد